Irodában dolgozol? Akinomyoga - Szecskó Mónika - irodai jógagyakorlat
Sok a stressz az életedben?
Szeretnél visszakerülni az egyensúlyi állapotodba?

A fatartás az egyensúlyozó ászanák közé tartozik. Az egyensúlyozó gyakorlatok a kisagyat fejlesztik, amely a test mozgásának koordinációját adja. Ha koordinálatlanok a mozdulatok, akkor a testnek folyamatosan kompenzálnia kell az egyensúly hiányát. Ez sok energiát igényel és hosszú távon feszültségekhez is vezethet.

Az egyensúlyozó gyakorlatok földelnek, segítenek megtalálni a stabilitást és a harmóniát. Míg egy beszített állapotban görcsösen kapaszkodsz, addig az egyensúly szabaddá tesz, hiszen rugalmasan tudod kezelni az esetleges billenéseket. Az ászana úgy használja a gravitáció erejét, hogy támaszkodik és nem pedig feszül. Így sok energiát megőrizhetsz testednek-lelkednek.
A kiegyensúlyozott, lágy, mély légzés ad alapot a gyakorláshoz. Ez segíti az elme elcsendesedését és talál a gyakorlás fizikai és mentális harmóniát.

Vedd le a magassarkúdat, lépj ki a kényelmes sportcipődből vagy balerina cipődből és érezd meg a földet a lábad alatt.
Zárd össze a sarkakat, emeld el a lábujjakat és figyled meg a talpháromszöget (nagylábbújj, kislábújj alatti párna és sarok közötti terület). Lassan inogj előre-hátra, jobbra balra. Keresd az egyensúlyt. Majd lágyan enegedd vissza a lábújjakat a talajra.
Jobb lábon állj és emeld meg a bal lábadat. Csípőből fordítsd ki és helyezd el a jobb láb belső oldalán. Sarokkal előre, térddel hátrafelé törekedj. Addig emeld a bal lábat, amíg kényelmes. A medence és a vállak végig előre néznek.
Az is megfelelő, ha nem is emeled a bal lábat, hanem megtámasztod a jobb bokánál. Figyeld meg a határaidat.
Billentsd a medencét előre, nyújtsd meg a gerincet, fejtetővel törekedj felfelé, egyenesítsd a nyaki gerincszakaszt, állcsúcsot húzd be. Keresd az egyensúlyt, érezd a földet a lábad alatt. Majd zárd össze a tenyereket a mellkas előtt. Lélegezz a mellkasba, tónusban a has.
Tarts 5-8 légzésig, vagy amíg jól esik.
Cseréld meg a lábat.
Amikor készen vagy, figyeld meg a két csípő közötti különbséget és a gyakorlat hatásait.

.

Köszönöm, hogy velem gyakoroltál.

Namaste:
Móni