Testi-Lelki Harmónia Stúdió_életmódprogram

.

Elmondom mit gondolok. Szerintem nem lehet jóságunk mércéje az, amit nem teszünk meg, amit megtagadunk, amit elutasítunk, akit kirekesztünk. Az legyen a mércénk, amit keblünkre ölelünk, amit teremtünk, és akit befogadunk. – Csokoládé című filmból

.

.

Amikor az emberek elkezdik a saját életmódváltó programjukat, megválogatják az ételeiket, megváltoztatják az életmódjukat, azt veszik észre, hogy sokkal könyebben, szabaddabban élhetnek a mindennapokban. Testünk jelenlegi állapotának szeretetteljes elfogadása, saját ütemük megtalálása olyan szabadság, ami boldoggá teheti a változást, ellentétben az önsanyargató, önostorozó, hiányérzetet keltő ditákkal szemben.

Lássuk, miben is más egy tudatos, örömteli folyamt részének lenni.

.

1. Táplálkozásunk és életmódunk megváltoztatására szélés, sokszínű lehetőségek állnak rendelkezésünkre.

.

Különbözőek vagyunk, mások az igényeink, szükségleteink, anyagcserénk, fontossági sorrendünk, anyagi helyzetünk. De mi is számít igazán? Az életünk. Mit választunk. Egyáltalán választunk-e? Kihasználjuk-e a szabad akaratunkat és összességében odafigyelünk-e, mikor, mit, mennyit? Ha az egyik nap lustálkodtunk, akkor a másik nap jobban odafigyelünk-e a testmozgásra? Ha éppen születésnapot ünnepeltünk és tortát ettünk – és miért is ne engedhetnénk ezt meg magunknak – akkor a következő nap figyelünk-e a kalóriákra, vagy arra hogy több gyümölcs, zöldség kerüljön az asztalunkra?

A teljes életünket szemléljük. Részesei lehetünk a választásainknak. Tanulmányok kimutatták, hogy az egészséges táplálkozókra jellemző, hogy olykor-olykor megengednek maguknak egy kis kilengést. Talán így könnyebb, nincsen annyi megkötés, nagyobb a szabadság, és nincs utána lelkiismeret furdalás, önostorozás.

Hiszem, hogy az első lépés önmagunk elfogadása, testünk örömteli létezésének felismerése és szabad akaratunk érvényesítése.

.

Feladat:

Önmagunk elfogadása nem egyszerű feladat. Az első lépés, hogy kialakítsd a testeddel való kapcsolatot. Keress egy nyugodt, csendes helyet és írd le vagy mondd el Magadnak, a testednek, hogy szereted, elfogadod. Ha éppen úgy érzed, hogy nem, akkor azt mond el neki. De a végén mindenképpen legyen egy-egy kedves szó, ígéret, hogy esetleg a közeljövőben megpróbálsz kedvesebben bánni vele, odafigyelni rá és a szükségleteire. Akár felolvashatod minden nap.

.

Sok Sikert Kívánok Neked!

Demeterné Szecskó Mónika