Megfigyelted már, hogy mi az első dolgod miután kinyíltak a szemeid? Mik az első gondolatok? Mik az érzések? Milyen a gerinc helyzete? Ha szeretnél kellemesen, tudatosan ébredni, akkor itt van néhány gyakorlat, amelyek segítségével jól indulhat minden napod.

  1. Megfigyelheted, ahogy tudatára ébredsz önmagadnak. Ahogyan felismered az ébresztőóra hangját, hogy hol vagy, milyen nap van és milyen feladatok várnak rád. Figyeld meg a gondolatokat, tennivalókat, amik reggelente a fejedben kavarognak.
  2. Egy mély kilégzéssel engedd útjukra őket, majd foglalkozol velül később.Akinom.hu - reggeli ébredés gyakorlatok
  3. Tereld át a figyelmedet a külvilágra. A távoli zajokra, forgalom hangjára, madarak énekére. A párod szuszogására, lélegzetvételére.
  4. Figyeld meg a légzésedet. Figyeld meg, hogy hova veszed a levegőt. Figyeld, ahogy emelkedik a mellkas, hasfal. Egyenlítsd ki a lélegzesk hosszát. 3 számolás belégzés, 3 számolás kilégzés.
  5. Kellemesen nyújtsd meg a testet.
  6. Oldalra gördüléssel kelj ki az ágyból.
  7. Nyújtózz még párat állásban, mozgasd át a gerincet. Végezgetsz legördüléseket – lábak kis terpeszben, térdek lazán hajlítva, állcsúcs közeledjen a mellkashoz és csigolyáról csigolyára gördülj le, majd csigolyáról csigolyára fel. Végezhetsz lágy oldalra hajlításokat és gyengéd csavarásokat. Figyeld meg a gerinc helyzetét. (További gerincátmozgató gyakorlatokat itt találsz.)
  8. Nyisd ki az ablakot és lélegezz mélyeket a friss levegőből.
  9. Néhány pillanatig örülhetsz az új napnak.
  10. Megfigyelheted, hogy miben más ez a reggel, mint a többi. Ma reggel te voltál az első magadnak.

Csodás napokat kívánok neked:
Móni